Brandul Motorrad de la BMW sarbatoreste aniversarea a 80 de ani a legendarei motociclete R 5. Lansata pe piata cu cativa ani inaintea celui de-al Doilea Razboi Mondial, aceasta motoreta aducea un design atemporal.
Acum, legenda se intoarce sub forma unei motociclete BMW R 5 Hommage. Designul a suferit modificari minore, mai mult pentru a face loc unor imbunatatiri la partea mecanica, precum o suspensie noua si un sistem de supra alimentare care sa ii ofere mai multa putere.
Varianta originala venea la pachet cu un motor in doi cilindri de 500 de centimetri cubi. Motorul folosit este unul original, care vine de la Sebastian Gutsch, un entusiast al motocicletelor. Totusi, designerii de la BMW Motorrad nu s-au abtinut sa nu creasca ii performantele de la 24 de cai putere pana la o valoare in pas cu timpurile.
Combinatia de alb si negru arata bine, aceasta fiind in ton cu originalul. Chiar si asa, celelalte parti ale motociclei au fost construite de la zero. Admiratorii vor mai gasi parti din aluminiu, alaturi de un rezervor de benzina facut din otel si care este vopsit cu un efect de fum, care nu exista pe modelul din anii 1930.
BMW R 5 Hommage are saua din piele cusuta manual, care este foarte confortabila. Un lucru similar se poate spune si despre suspensia noua, intrucat aceasta a fost conceputa special pentru a face calatoriile mai comode.
Motoreta a fost expusa la Concorso d’Eleganza Villa d’Este langa lacul Como din Italia, acolo unde vizitatorii au putut admira opera de arta a proiectantului Ola Stenegard de la BMW Mottorad.
Este un tribut potrivit pentru aceasta motocicleta, iar BMW nu s-a sfiit sa il transforme in realitate la timp pentru aniversarea de 80 de ani. La acest lucru au lucrat si constructorii Ronna si Benna Noren, care au facut toate piesele manual, in urma indicatiilor lui Ola Stenegard.
Lasă un răspuns