Clasa masinilor de lux este una in care producatorii auto, vorbim despre cei premium, aleg sa introduca cele mai noi tehnologii, de multe ori in premiera. Asa s-a intamplat ca de-a lungul timpului Mercedes-Benz Clasa S, BMW Seria 7 sau Audi A8 sa impresioneze cu adevarat prin nivelul tehnologic pe care il propuneau cu fiecare noua versiune. De aceea, modelele din clasa de lux poarta denumirea neoficiala de „nava amiral” a producatorului respectiv.
In 2009 isi facea debutul pe piata primul model incadrat in clasa de lux de la Porsche. Cu o denumire si mai ales un design ce au generat numeroase comentarii mai mult sau mai putin rautaciaose, Panamera era insa o gura de aer proaspat printre navele amiral de pana atunci. De ce? Fiindca era incadrata ca fiind prima masina sport de lux si astfel nu putea fi comparata direct cu un Clasa S, un Seria 7 sau un A8. Asadar, se crease o noua nisa.
Acum, a fost dezvaluit Porsche Panamera 2017, o generatie care pastreaza caracterul bine cunoscut al variantei precedente, insa aduce imbunatatiri considerabile la fiecare capitol. Si cel mai criticat element a fost bineinteles designul, mai ales partea posterioara. Aceasta este acum mult mai bine integrata in forma generala a caroseriei, linia plafonului este cu 20 mm mai joasa, si aminteste de designul emblematic al modelului 911.
La interior a fost pastrat caracterul tipic al constructorului din Stuttgart, insa el a fost readaptat pentru a se integra mai bine cu tehnologiile viitorului. Display-uri interactive, configurabile individual, si suprafetele tactile fac acum trimitere clara catre functionalitatea unui smartphone sau a unei tablete.
Totul pare mai usor de accesat, mai ergonomic, pastrandu-se in acelasi timp o legatura cu trecutul marcii. Porsche Panamera 2017 pastreaza turometru analog, amplasat in centrul instrumentarului de bord, ca un omagiu adus modelului 356 A din 1955.
Pentru inceput vor fi oferite trei motorizari, doua pe benzina si una diesel. Toate pot fi alese in combinatie cu tractiune integrala si cutie de viteze automata cu dublu ambreiaj si opt trepte.
Porsche Panamera 2017 in varianta Turbo vine cu un motor V8 pe benzina de 550 CP, versiunea 4S renunta la doi cilindri si aduce un V6 de 440 CP, iar 4S Diesel are sub capota un V8 cu 422 CP si un cuplu enorm de 850 Nm. Niciunul dintre ele nu va veni la un pret mai mic de 100.000 de euro, asa ca incepeti sa faceti economii.
Lasă un răspuns